Ofte er det slik at man spør beskjente og kontakter man har om noen vil sponse deg. Det kan fort bli et nei eller i beste fall noen få kroner som mer veldedighet. For å få de store sponsorene må man legge om taktikken. Gina sier at man må vri det fra hva kan sponsorene gjøre for meg til hva kan jeg gjøre for sponsorene.

Det første hun startet med var å tenke ut hva hun trengte. Hun trenger klær, mat, transport, hesten trenger mat og ustyr. I tillegg forteller hun at hestevelferd opptar henne så sponsorer må ha samme verdisyn.

Det andre hun trengte var et godt nettverk og kontakter. Dette skaffer hun seg ved å være åpen, engasjert og interessert i andre.

Hun brukte så god tid på planlegging av hva hun skal si før hun tok kontakt med de forskjellige firmaene.

Skal man lykkes så må du være proaktiv og kreativ – sier Gina. Man må vise at man er interessert i produktet og at de skal få noe ut av det.

På denne måte har Gina Miles fått gode sponsorer slik at hun kan konsentrere seg om sporten og ikke bekymre seg hele tiden for økonomien.

Kilde: Talking Equine Network  Episode #29_ International Event Rid.mp3